Re: Blokada p2p na windows 2003 server

Autor: Marcin <gencio_cutthis_at_o2.pl>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 19:46:17 MET DST

Użytkownik "Lakimek" <lakim@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1144423522.169078.200140@j33g2000cwa.googlegroups.com...
> Witam,
>
> Jak w temacie.
> Czy da sie zablokowac p2p na windows 2003 server (dla userow
> pracujacych w domenie) bez uzycia dodatkowego oprogramowania?
>
> Bede wdzieczny za wszelkie informacje na ten temat.
>
> Pozdrawiam!

Witam,

Na samym Win2k3 to raczej trudne, aby nie powiedzieć, że awykonalne :(,
możesz blokować porty ale to nie daje teraz żadnego rezultatu (programy p2p
często automatycznie korzystają z portów standardowych dla innych programów
i usług np. 80).
Natomiast słyszałem że ISA w najnowszej wersji potrafi radzić sobie
programami p2p. Poprostu "rozbiera" ramki ethernetowe, patrzy jaka aplikacja
ją wysłała, itp.
Niestety licencja na ISA nie jest tania do tego nie można jej postawić na
kontrolerze domeny.

Pzdr,
Marcin