Re: Komendy Windows

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 09:39:54 MET DST

** Grzegorz Niemirowski wrote:

> Nadal nie wiem dlaczego lepiej...

Dlaczego lepiej odwoływać się do obiektów niż orać dane tekstowe
zwrócone przez polecenia? :))) Serio pytasz? Bo wygodniej, wydajniej i
elastyczniej?

> Nie wiem na czym ma polegać to sprawdzanie poprawności połączeń ale
> jeśli to ma być zwykłe pinganie to raczej COM tu nie ma sensu.

Oczywiście można gdybać, ale to Ty mówisz o "sprawdzeniu poprawności
połączeń". W oryginale było:

  "bedzie badal poprawnosc polaczen sieciowych (oczywiscie Ethernet) w
  jakims systemie, gdzie kilka komputerow jest ze soba polaczonych.
  Chodzi o sprawdzenie czy routing jest poprawnie ustawiony i mozliwa
  jest komunikacja z danym komputerem."

IMHO łatwiej jest coś robić dobierając się do danych przez spójny
obiektowy interfejs (np. z Pythona czy co kto tam lubi) niż orać
odbierając wyjście tekstowych programów i dla każdego jednego
przygotowywać oddzielny parser.

Poza tym pisząc w ten sposób, że odbieramy tekst od jakiś poleceń to
generalnie jest mało elastyczne. Oczywiście jeżeli to pracka do szkółki
to nie ma problemu. W rzeczywistości jednak trzeba przewidzieć, że z
reguły zawsze potem co do tego programu wynikną inne wymogi i może się
okazać, że w pewnym momencie (wybierając tą czy inną technikę
wykonania) zapędziłeś się w kozi róg, więc i tak będziesz musiał
wszystko od nowa zrobić. :)

To nie lepiej już od początku zacząć tak aby to było elastyczne?