SCSI Adaptec 2120S - RAID 1

Autor: Adam <f34n0r_at_wp.pl>
Data: Wed 05 Apr 2006 - 13:58:42 MET DST

Witam

Pojawil sie problem i jak zwykle czlowiek zaczyna dopiero sie uczyc :).

System Windows SBS 2000, kontroler SCSI 2120S, 2 dyski Dysk HP 36.4GB 10k
Wide Ultra320SCSI Model bd03695cc8 (FUJITSU )

Walcze juz pare dni z bardzo mała wydajnoscia dysków - 30 MB/S.
kable juz wymieniałem, ustawienia kontrolera i dyskow tez juz sprawdziłem.
Zostały jeszcze tylko 2 rzeczy (mam nadzieje :)):

1. Na stronie adapteca jest specjalny sterownik beta do kontrolera do
systemu windows 2000 z sp3 (w opisie jest aby uzywac tylko wtedy gdy
zanotuje sie problemy lub zmniejszenie wydajnosci po instalacji kontrolera).
Ja mamzainstalowany SP4, ale chcialem sprawdzic czy to cos pomoze - efekt po
restarcie podczas uruchamiania system niebieski ekran.
Teraz pytanie czy kos ma moze złe lub dobre doswiadczenia podczas
odinstalowywania sp4 na Small business server? (boje sie troche o Exchanga i
Sql).

2. Dzieki temu problemowi mialem przyjemnosc dowiedziec sie ze z kontrolerem
powinna byc plytka z wieloma przydatnymi rzeczami (ofc nie mam jej) i ze nie
mozna tego sciagnac ze strony Adapteca (mozliwe ze ja nie moge)
Czy mozna ja jakos dostać? Potrzebuje glownie CLI, i softu do zmiany
firmware (jest 7244).
Mysle ze jeszcze po upatowanie firmware wydajnosc bedzie ok.

Na koniec chiałbym zapytac czy ktos w podobnej konfiguracji odbudowywal
raid?
Do testow odlaczylem jeden dysk i teraz chce go podlaczyc. Czy musze ten
dysk najpierw wyczyscic (jest tam caly mirror z poniedzialku), czy tez
kontroler sam sobie poradzic.
Czy moge sie spodziewac sczegolnych problemow (np: odtworzenie mirroru z
odpietego dysku, albo calkowity pad systemu)

Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc
Pozdrawiam
Adam