Vmware i schemat sieci ??

Autor: Jajcarz <jajcarzd1_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 31 Mar 2006 - 01:17:56 MET DST

Witam.

Mam taki maly problem. Otóż mam kompa z windowsem Xp podpiętego do sieci
lokalnej. Sieć ta jest podpięta do linuxa który to jest routerem i dzieli
neostrade. Sprawa wygląda tak że na Xp zaistalowałem sobie VMWARE a na nim
wirtualnego windowsa Xp. I teraz nie bardzo rozumiem metodologie tworzenia
sieci pod vmware. Otóż sprawa wygląda tak, ze po zaistalowaniu VMWARE mam
dodatkowo dwa intefejsy na Xp macierzystym VMWARE network adapter VMneti i
drugi dla VMnet8.

WAN ---- ppp0--LINUX -- eth0 ( 192.168.100.1) ---- LAN -----
(192.168.100.2 ) Xpmacierzysty

Karta sieciowa fizyczna w Xp macierzystym ma adres 192.168.100.2
Pierwszy intefejs wirtualny ma adres 192.168.164.1
Drugi intefejs wirtualny ma adres 192.168.81.1

I teraz moje pytanie.

Otóż pod adresem http://www.jajcarz.republika.pl/

są zrzuty tablic routingu obu windowsów i niech mi ktoś wytłumaczy w jaki
spsoó funkconuje ta sieć, bo jeśli z Xp macierzystego bramą wyjściową na
sieć 192.168.81.0 jest 192.168.81.1 to dlaczego w tablic routingu na Xp
wirtualnym domyślną bramą jest adres 192.168.81.2
Czy nie powinien to być ten sam interfejs ? Czyli 192.168.81.1. Przeciez ten
jeden interfesj powinien służyc do komunikacji między tymi dwoma sieciami w
ruchu wychodzącym i przychodzącym
Dodam ze na Xp wirtualnym adresy sa przypisywane przez DHCP i pingi z niego
idą wszedzie zarówno na Xp macierzysty na linuxa jak i na WAN.

Niech mi ktoś wytłumaczy zasadę tworzenia poprawnej sieci pod VMWARE

Dzięki serdeczne i pozdro.