Re: pomocy, co zrobic? co to za wirus?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 26 Mar 2006 - 15:12:49 MET DST

Użytkownik "dziadzio" <ashhh@tlen.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
news:e0637m$9c2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "tukan" <tukan77@dupa.pl> napisał w wiadomości

> a jakie sa konsekwencje przywracania systemu ?
> utrace zainstalowane programy, ustawienia ? itp ?

Proponuję - Avast ze skanowaniem on-boot, przejrzeć rejestr w miejscu
uruchamiania programów i usług, skasować zapis wirusa i - wyjątkowo -
nacisnąć klawisz reset.
Chodzi o to, aby wirus przy zamykaniu systemu nie dopisał się ponownie do
rejestru. Potem znowu skan on-boot, fizyczne pokasowanie podejrzanych plików
i gruntowny skan wszystkiego z archiwami.
Do tego Ad-Aware z najnowszą bazą, powinno pomóc. Tak ratowałem NT4, jak mi
wlazł spreparowany plik *.WMF Wyrżnąłem śmieci dokładnie.
Teraz widzisz, jak ważne jest dobre zabezpieczenie kompa. Ja też jeszcze nie
miałem założonego (omsknął się palec, co mi się zdarza), jak mnie to wlazło.
Avast skutecznie obroni pocztę, newsy i WWW. Do domu jest darmowy, trzeba
się zarejestrować, bezpłatnie, a potem co roku rejestrację odświeżać. Do
tego powyłączanie wszystkich zbędnych demonów, czyli usług, wtedy system, po
połataniu z WindowsUpdate będzie bezpieczniejszy, niż położony na goło.
Antywirem i antyszpiegiem nie spowodujesz konieczności reinstalacji, ani
nawet przywracania systemu, do tego dołóż jakiś firewall, np.Kerio, ja
używam 2.1.5 ze spolszczeniem, znakomicie współgra z zaporą systemową. Nie
zawadzi dołożyć monitor rejestru, np. SpyBot S&D (tak, wiem, że to nie jest
jedyna jego funkcja) - nie będzie problemu, gdy w systemie siedzi już
AdAware, Kerio i Avast.
A zamiast MSIE używać FireFoxa, i/lub Opery, a MSIE używać jedynie do
WindowsUpdate... albo chociaż nałożyć na niego Maxthona i Maxthona używać -
w nim zrobisz WindowsUpdate, a sama przeglądarka będzie bezpieczniejsza.
A jak wszystko będzie siedzieć, to regularnie sprawdzaj system.

--
LH
Siup tup tup, siup tup tup, riki tiki fiki miki,