Re: Dlaczego chce wrócic do NT4...

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 21:12:01 MET

Uzytkownik <CzarnyLewis@wp.pl> napisal w wiadomosci
news:1143202249.255032.293630@e56g2000cwe.googlegroups.com...
> pnpisa.inf) ale trzeba go doinstalowac z plyty z NT. Wykrywanie karty
> sieciowej oraz karty graficznej w NT to nie Plug&Play. Instalator

Sek w tym, ze chip dzwiekowy wykrylo mi po instalacji PNPISA.SYS (a przedtem
nie chcialo) i restarcie, nie w trakcie instalacji.

> wlozenie nowej jakielkowiek karty do kompa i uruchomienie NT4 nie
> spowoduje uruchomienia kreatora instalacji sprzetu (wyjatek wlasnie
> sterownik PNPISA.inf dla kart ISA).

Akurat ZTCP. sterownikiem jest PNPISA.SYS, nie .INF, który jest tylko
plikiem tekstowym.

> Karta dzwiekowa - dosc czesto problemy wystepuja z tym sprzetem pod NT.

Glównym problemem z moja karta jest jej multibadziewiastosc. Jest tak
kiepska, ze slychac próbkowanie, zwlaszcza przy audio o mniejszej
przeplywnosci.
CMI8330/C3D, z zasobami karty poradzilem sobie. To jest chip na plycie.

> Podaj informacje o swoim sprzecie to bede mogl Ci pomoc w rozwiazaniu
> problemu.

256 RAM, 8.6 GB HDD, 0.6 GB HDD, CD-ROM (w planie nagrywarka DVD)

> Internet z USB - tutaj jest bardzo ciezko. Jedyny pakiet ktory potrafi

No, niestety.

> nam pomoc to WInDriver firmy Jungo. Tu jednak trzeba wykupic dwa drogie
> pakiety (WinDriver i kompilator). Program praktycznie sam robi stery -
> sam nigdy go niestety nie uzywalem, wiec na razie nie moge pmoc.

Poza modemem kablowym (Motorola Surfboard 5101) na dzis tylko mysza optyczna
i aparat, widziany jako dysk przenosny. Total Commander uwidacznia go jako
dyskietka.

> Aparacik - powinien chodzic na darmowych pakietach USB (wspomnianych we
> wczesniejszych postach

Spróbuje go w ten sposób puscic, zobaczymy. Ale na razie musze sie
wstrzymac - nie chce znowu stracic calego dnia na backupowanie danych na
niepewnym dysku... Poczekam, az kupie nowy.

> DirectX - tutaj proponuje wejsc na moja grupe. Sam posiadam DIrectX w
> wersjach:
(lista)

No, ja na razie wstrzymam sie, gdyz przede wszystkim, na potrzeby maszyny
musze zrobic absolutnie bezbledna instalke bazowa, której utworzenie z
pewnoscia sporo czasu mi zajmie. Musi ona byc lepiej polozona, niz swiezutko
z plyty. Aby w razie czego Ghostem, albo czyms w podobie, bo przeskakiwanie
po raz kolejny tego samego procesu instalacyjnego moze znudzic i znuzyc. A
tak bzyk z obrazu i jedziemy. Ster sie schlasta? obrazek i od nowa Polska
(juz nie) ludowa :)

Gier raczej nie bede klasc, albo jesli to raczej cos prostszego. Predzej w
multimedia pójde, obróbka obrazu i dzwieku, moze P2P, montaz filmów...
zobacze.
Zasadniczo, chce miec dwa komputery. Jeden do zabawy ze wszystkim, a drugi
tyle co polozone, polatane i za cholere juz nie ruszane. Chyba, ze
aktualizacja jakiegos sterownika. Moze nawet ten CMI8330/C3D wystarczy? Bo i
tak wszelkie zabawy na drugim kompie.

> Co do kodekow - wciaz testuje duzo roznych. Jak narazie najlepiej
> zainstalowac - FFDshow, Ac3, QuickTime ALternative (wersja 1.38), Real

FFD nie sprawdzil sie u mnie pod NT4. Ale jak pisalem, bede to wszystko
testowac. Wazne - to MUSI ruszyc NIE KRECONE, zadnego przetaktowania,
zadnego oszustwa, dopuszczam jedynie w(y)laczenie ukrytych opcji. Plyta jest
100 % (no, tak dotychczasowe uzywanie i testy wykazaly) sprawna, tak samo ma
byc sprawny system.
Obecnie pod swoim W2K testuje kodeki pakietu K-Lite, ale nie najlepiej sie
sprawuja... a na kompie w znajomym biurze smigaja...

> Alternative. Do odtwarzania stosowac BestPlayer lub CrystalPlayer (ale

U mnie zadziwiajaco dobrze sprawdzil sie WinAmp 2.91, najlepszy z dwójek.
Albo on, albo moze ostroznie pogilgam systemowego Mplayera... Jeszcze nie
wiem... na razie "prace wstrzymane".

> tylko z Dsound wersja 7). Mozna zainstalowac WMP7.1 ale jak narazie sam
> nie moge powiedziec czy to sie oplaca.

A czy on nie ma w sobie jakichs wlasnych procedur wspomagajacych
odtwarzanie? Jesli, to moglo by sie oplacac.

> WinAmp - polecam wersje z serii 2.x.

Na W98 i W2K wole piatki, chodza nieco zwawiej i nie wykazuja takich
sklonnosci do stawania deba. Ale po prawdzie, wiekszych róznic w
funkcjonalnosci nie stwierdzilem, zwlaszcza, ze od razu piatke przelaczam,
juz przy instalacji, do widoku klasycznego, co oszczedza proca.

Tymczasem wolne na dysku zjechalo mi ponizej 400 MB. A z tego, co zauwazylem
we wszystkich chyba NT-kach, nie powinno tego miejsca byc mniej, niz ilosc
dostepnej RAM... choc jesli nie zjade z wolnym ponizej 64 MB (przy NTFSie),
to nic wielkiego sie nie dzieje, tylko wydajnosc systemu nieco spada.

W kazdym razie - docelowo - na tej maszynie co obecnie, bedzie jedno z
trojga - Windows NT4, albo jakis dobry Linux. Kumpel mnie namawia na
Slackware...
Moze spróbuje Darmowego Solarisa? Ale to juz raczej na mocniejszej maszynie
chyba...?

--
LH