Partycje w Windows NT

Autor: Marek <kiciu1_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 10:14:44 MET

Witam,

Na moim serwerze zaczęło brakować wolnego miejsca na dyskach (3 x 36
GB sprzętowa macierz RAID5, utworzony 1 logiczny dysk). Na serwerze
mam utworzone 4 wolumeny C: (Partycja podstawowa), D: (logical drive),
E:(logical drive), F:(logical drive). Dokupiłem więc dwa dodatkowe
identyczne dyski i włożyłem je do komputera. Dodałem je do
istnejącego logicznego dysku (teraz macierz składa się z 5 dysków
po 36 GB każdy, 1 dysk logiczny). Następnie w programie Disk
Administrator połowę wolnej przestrzeni przeznaczyłem na poszerzenie
wolumenu E: (utworzyłem Volume Set i to się udało). Z drugą
połowę wolnej przestrzeni chciałem postąpić tak samo poszerzając
wolumen D:. Niestety system wyświetla komunikat
"The disk containing one of the free spaces you have chosen is not able
to accept any more partitions."
Nie można też utworzyć samodzielnego wolumenu np. G: z pozotałej
wolnej przestrzeni. Jak mogę wykorzystać pozostałą wolną
przestrzeń na tej macierzy dyskowej? Czy jest to problem
rozmieszczenie wolumenów w programie Disk Administrator czy też
należy konfigurując macierz sprzętową utworzyć drugi dysk
logiczny?