Active Directory sie wysypalo?

Autor: Rafal <Rafal_at_nie.dla.spa.mu>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 00:08:13 MET

witam,

nie jestem jeszcze zbyt dobry w administrowaniu serwerem 2000, ale do
tej pory dawalem sobie rade (bo wszystko dzialalo).
Wczoraj potrzebowalem zmienic uprawnienia userowi... i przy dodawaniu
go do grupy (przez konsole "Użytkownicy i komputery usługi Active
Directory"), wyskoczył błąd:

"Nie można zlokalizować wykazu globalnego, aby zweryfikować czy nazwa
użytkownika juz istnieje w przędsiębiorstwie".

Użytkowników widzę, ale nie mogę zmienić im przypisania do grup, bo
wyskakuje albo bład wymieniony, albo

"Selektor obiektów nie może otworzyć, ponieważ nie można znaleźć
lokalizacji, z której mają być wybierane obiekty".

Sprawa jest o tyle dziwna, że AD mogę przeglądać, widze userów,
komputery, katalogi... wiec cos dziala.

Poza tym błędem wszystko wydaje się być w porządku - tzn. stacje się
dodają do domeny, userzy się autoryzują i mają swoje uprawnienia,
domenę można przeglądać, itp.

W logu systemowym jest trochę różnych komunikatów o błędach, głównie z
niemożliwością podłączenia się do usługi Active Directory, niestety
żaden nie mówi o przyczynie.

Restartowałem już serwer i ponownie wczytałem SP4, w razie gdyby jakis
plik sie uszkodzil. Nic to nie zmieniło.

Jakie są narzędzia diagnostyczne do AD? Co jeszcze powinienem
sprawdzić/zrobić? Czy to poważny błąd?

pozdrawiam,

Rafał