Re: Cos na srodku partycji

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 19:32:35 MET

Użytkownik "Merynos" <zbykr.wytnijto@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dveskb$39b$1@news.onet.pl...

> Użytkownik Bronek Kozicki <brok@rubikon.pl> w wiadomooci do grup
> dyskusyjnych napisał:dvepgd$d5i$1@inews.gazeta.pl...

> Dzieki. Poczytalem sobie troche o MFT i cos w tym moze byc co
> napisales. Ale tam gdzie o tym czytalem, bylo, ze w okolicy srodka
> logicznego dysku jest umieszczana kopia bootsektora a nie calego
> MFT, a u mnie ten zajety obszar jest za duzy jak na sam
> bootsektor. Bede drazyl temat dalej. N.B. zmniejszylem te
> partycje ile sie dalo, tj do 40 GB i teraz ten obszar jest przy
> jej koncu, ale defrag dalej tego nie rusza. ZH

Czytałeś jakieś starocia o NTFS z czasów Windows NT 3.51 :-). Począwszy
od NT4 kopia bootsektora umieszczana jest w ostatnim sektorze partycji,
zaś MFT zajmuje obszar w okolicach początku partycji (NT4, W2k) lub 3 GB
dalej (XP). Oczywiście MFT może być pokawałkowany i to co teraz
przeszkadza to jest zapewne właśnie jeden z jego kawałków. Do
zmniejszenia partycji użyj sprawdzonego BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com . Qtparted najwyraźniej nie umie
pracować z MFT.

Więcej -
http://www.microsoft.com/whdc/system/winpreinst/ntfs-preinstall.mspx .