OE i polskie ń

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 20:37:53 MET

Witam!

W Outlook Express pod Windows XP zarejestrowałem dziwny objaw. Nie występuje
on tylko w tym programie ale pojawia się także w innych korzystających z
kontrolki RichEdit do wyświetlania tekstu. Otóż w czasie podglądu wiadomości
w OE zmieniana jest czcionka dla literki ń. Czcionka staje się jakaś
mniejsza i dziwnie wygląda. Wydaje mi się, że czasem dotyczy to także
kolejnych kilku znaków.

Objaw ten można łatwo odtworzyć rozpoczynając wiadomość w OE, zapisując ją a
następnie oglądając w oknie podglądu. Po wejściu do edycji (otwarciu
wiadomości) jest już wszystko w porządku.

Szukałem w sieci informacji i wygląda, że nie tylko mi pojawia się taki
efekt. Niestety nie znalazłem wskazówki jak go naprawić.

Przykład:
http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&lr=&q=Windows+Rich+Edit+%C5%84

Problem wcześniej już widziałem ale jakoś udało mi się go pozbyć. Problem
pojawi się kiedy zaznaczyłem w opcjach regionalnych XP obsługę języków
dodatkowych -- azjatyckich, itd. Chciałem zobaczyć czy można się pozbyć
krzaków wyświetlanych przez IE w miejsce znaków dla stron WWW z azjatyckich
serwerów. Np. wyniki szukania przez Google wyglądają lepiej w wtedy.

Po pojawienie problemu wyłączyłem tą opcje ale nowe czcionki pozostały w
systemie. Dodatkowo musiałem usunąć z autostartu jakieś narzędzia do
wprowadzania tych znaków -- IME. Wyglądało na to, że się udało. Problem
znikną a azjatyckie czcionki pozostały. Dzięki temu np. na stronie Wikipedi
nie ma kwadratów zamiast zaproszenia na egzotyczne strony tej encyklopedii.

Niestety problem powrócić. Podejrzewam, że może być to związane z jakąś
aktualizacją XP.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski