Re: [xp] glupie (?) pytanie - proxy a linia komend, proxy ogolnie

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 12:51:28 MET

** blonDIE wrote:

> Mam takie dziwne pytanie : jak zmusic aby proba polaczen z linii
> komend szla przez dane proxy ? UStawielm sobie w przegladarce ze ma
> uzywac proxy i wszystko ladnie dziala. Niestety jak odpalam linie
> komend i np. wchodze na ftp to polaczenie idzie bez proxy...

To zależy jakiego klienta ftp używasz, jeżeli tego systemowego
(ftp.exe) to jest to najprostsza chyba kompilacja BSDowej wersji. Chyba
nawet jak obsługuje proxy (nie wiem) to należy je przekazać w zmiennej
czy z linii poleceń jako parametr dla programu.

> Rozumiem tez, ze do kazdego programu co ma sie laczyc z Inetem nalezy
> osobno w jego ustawieniach konfigurowac proxy.

Generalnie tak.

> Czy nie da sie gdzies ogoleni ustawic ze 'polaczenie loklane' ma
> zawsze isc przez proxy ?

Da się przekierować na poziomie filtru pakietów, ale nie zawsze będzie
to działało (i nic dziwnego).