Dziwne zachowanie alg.exe (XP)

Autor: Wojtek Szweicer <wszwejk_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 20:17:24 MET

Witam
System: Windows XP Home, na bieżąco aktualizowany, antywirus
www.free-av.com (aktualizowany jw.), Kerio Personal Firewall

Od pewnego czasu pojawia mi się na Firewallu, że Application Layer
Gateway Service chce się łączyć z dziwnymi adresami na porcie 21 (jakby
z FTP). Dziwnymi, czyli z neostradą itp.

Oczywiście zablokowałem cały ruch wychodzący na zdalny port 21 dla
alg.exe. Po pewnym czasie pojawia się, że alg.exe wykonał nieprawidłową
operację itd.

Sęk w tym, że zauważyłem również - nie wiem, czy jest związek, czy może
to przypadek np. problem u dostawcy internetu - chello), że nie mogę się
łączyć z serwerami ftp, nawet jak wyłączę firewalla (pojawia się
connection refused).

Nie wiem, czy te dwie rzeczy są ze sobą powiązane. W innych usługach
(www, poczta) nie zauważyłem dziwnego zachowania.

Lavasoft AdAware i SpyBot S&D nie wykryły nic.

Co może być przyczyną? Ftp mi jest dość potrzebne do pracy.
w.

--
http://members.chello.pl/e.szweicer/