Re: poszukuję darmowego programu czytającego pod windowsa xp

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 21:30:53 MET

> bimbek w dniu 2006-03-08 20:14 pisze:
> poszukuję darmowego programu czytającego np. zaznaczony tekst , np. na
> stronach www, albo coś podobnego, pod windowsa xp.
>
> A może jest coś takiego po samymi windowsami ?
> jakiś narrator?
> Ale ja nie znalazłam przy instalacji.

Jeśli masz office to tu masz makro VBA które przeczyta SAM'em (wbudowanym w
windę XP) zaznaczony tekst np w wordzie, ja mam zrobiony własny pasek z
dwoma ikonkami, jedna to powiedz a druga przestań gadać z odpowiednio
podpiętymi wywołaniami:

Sub Powiedz()
  wynik = SpeakText()
End Sub

Sub Niemow()
  wynik = StopSpeaking()
End Sub

Tak że one po kliknięciu ikonki odpalają odpowiednio poniższe makra VBA:

Dim speech As SpVoice

Public Function SpeakText()
'
On Error Resume Next
Set speech = New SpVoice
If Len(Selection.Text) > 1 Then
     'speak selection
     speech.Speak Selection.Text, _
     SVSFlagsAsync + SVSFPurgeBeforeSpeak
Else
     'speak whole document
     speech.Speak ActiveDocument.Range(1,
ActiveDocument.Characters.Count).Text, _
     SVSFlagsAsync + SVSFPurgeBeforeSpeak
End If
Do
     DoEvents
Loop Until speech.WaitUntilDone(10)
Set speech = Nothing
End Function

Public Function StopSpeaking()
'used to interrupt any running speech to text
On Error Resume Next
speech.Speak vbNullString, SVSFPurgeBeforeSpeak
Set speech = Nothing
End Function

Jak to mówią "feel free to implement this in your browser" ;-)
hint: vbscript może...

--