Re: Restart serwera przez wirusa w sieci

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 12:30:07 MET

ZbiMus napisał(a):
> Wirusy mam wyczyszczone, ale chciałem zabezpieczyć serwer na przyszłość.
> Wirusów na serwerze nie ma, bo po wyczyszczeniu stacji roboczych serwer się
> nie restartuje.
> SerwisPacka nie mam, bo po jego instalacji nie działa jeden z podstawowych
> programów.
> Serwer udostępnia bazę danych SQL.

Po pierwsze, zastosuj się do instrukcji którą Ci podałem,
bo w przeciwnym razie nie będę więcej odpowiadał na Twoje
wiadomości.

Po drugie, odpisuje się pod cytatem, a nie na górze wiado-
mości.

Po trzecie, wiesz co to jest rootkit? To, że nie ma objawów
i że programy antywirusowe nic nie pokazują nie świadczy
o tym, że system jest czysty. Polecam zainteresować się
choćby programem Rootkit Revealer z SysInternals, żeby
mieć jakiekolwiek podstawy sądzenia, że faktycznie z
serwerem nie jest źle.

Po czwarte, męcz producenta programu. ServicePack jest w
zasadzie obowiązkowy, a programy niezgodne z nim muszą
być naprawione. Poza tym mógłbyś podać informacje o tym
programie, może ktoś zna sposób obejścia problemu i
poda Ci go.

Po piąte, jeżeli tylko SQL to odetnij na firewallu wszystko
poza nim i będzie od razu bezpieczniej.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |