Re: Win XP bez przerwy sprawdza dysk....

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 19:25:52 MET

Rankiem 2006-03-04 (sobota) Huaskar napisał:

> Mam pewien problem z notebookiem. Win XP PL podczas startu notorycznie
> marnuje mi czas na "sprawdznie spojnosci danych". Sprawdza, cos tam sobie
> GODZINAMI porzadkuje, a po nastepnym uruchomieniu zabawa zaczyna sie od
> nowa.

> Jesli to problem techniczny z dyskiem, to czy ktos moze polecic jakis
> program, ktory ukryje przed systemem ew. bad sectory zeby sytuacja przestala
> sie powtarzac?

Z moich doświadczeń wynika że wszystkie te programy do bad sektorów do
można o kant d*py rozbić. Najprostszym i najlepszym pozostaje dla mnie
chkdsk. Z płytki uruchom XPka, załaduj Konsolę odzyskiwania i wykonaj
chkdsk c: /r, chkdsk d: /r, itd. po wszystkich partycjach. Po
przemieleniu wszystkiego powinien sobie system tam zaznaczyć, że
_sprawdzony_ i nie wymaga ponownego sprawdzenia. Jak napisałeś, masz
FAT32; aby zmienić go na nieco _bezpieczniejszy_ system plików, wpisz do
uruchom: convert c: /FS:NTFS, i tak po wszystkich partycjach. Zgadzam
się z Lawrensem, że używanie takiego dysku to żadne bezpieczeństwo
danych, małe dyski wcale takie drogie nie są. Powodzenia:)

--
pozdrawiam, *Pioruns*
gg: 0x875C43 jid: pioruns@chrome.pl