2003 server + RAID5

Autor: rs <ru4d2_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 19:55:05 MET

chcialem zmajstrowac taki RAID pod 2003. w disk managment w W2003 sa do wyboru
dwa rodzaje dynamicznych dyskow: GPT i MBR. wiem czym sie roznia, przekopalem
pol tony literatury microsoftu na ten temat, z ktorej niejasno, ale jednak
wynika m.in. ze GPT powinno byc uzywane w systemach 64bit, a moj system to
wersja standardowa 32bity. wiec niby dlaczego jest ta opcja dostepna w
uzywanym przeze mnie systemie?
probowalem puscic macierz na dyskach skonwertowanych jako MBR, ale podczas
formatowania kazdy dysk 250GB mial nagle 128MB unallocated space nie wiem o
czym to swiadczy. skad sie wzielo to miejsce i dlaczego nie zostalo
wykorzystane? czyj to jest blad wizualizacji managera dyskow i czy w ogole jakis?
skonwertowalem dyski do GPT i oprocz tego, ze formatowanie RAIDu trwalo
potwornie dlugo wszystko wyglada ladnie, tylko ze nie mam doswiadczenia z tego
typu partycjami nie wiem jak to sie bedzie sprawdzac w moim systemie. ma moze
ktos jakie, chocby teoretyczne wnioski lub przemyslenia na temat jak zachowuje
sie macierz na dynamicznych dyskach GPT w W2003 32bit? jaka w tym systemi jest
_praktyczna_ roznica podczas uzytkowania miedzy MBR i GPT. <rs>