Re: [XP] System się zamyka, ale komp się nie wyłącza

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 17:44:42 MET

Użytkownik "latet" <latet@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:dtpu3e$jjc$1@inews.gazeta.pl
> Witam,
>
> Problem jest taki, że jak myszką ręcznie odpalę opcję "Wyłącz"
> to system się zamknie, ale - jak za dawnych lat - widzę tylko
> planszę "Mozna teraz bezpiecznie wyłączyć...".
> Dodatkowo - nie działa wyłączanie systemu krótkim nacisnięciem
> klawisza Power.
>
> System: WinXP Pro SP2.
> Sprzęt: płyta Biostar P4M80-M7 VIA.
>
> Problem jest na 100% nie-sprzętowy, bo obok stoi identyczny
> komp (identyczne części) i się wyłącza normalnie.
> Wiem tylko, że różne osoby instalowały Windę na tych kompach.

> [...]

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia--> wlacz
NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane zarządzanie
energią.
Ponadto zobacz jak masz ustawione w BIOS'ie ATX czy AT?.

--
Piotr Palusiński [MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy