Re: opcje /3GB /PME a sprawa Windows? - Limit pamieci

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 14:05:33 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dtk6pm$fal$1@polsl.pl...

> Nic dziwnego, standardowo per proces jest właśnie 2 GiB
> wirtualnej przestrzeni adresowej.

tak pisze M$ i potwierdzaja to obserwacje :D

> /3GB włącza tryb, w którym per proces jest 3 GiB wirtu-
> alnej przestrzeni adresowej.

aplikacja to i tak olala

> /PAE (a nie /PME). Włącza możliwość korzystania z pamięci
> fizycznej obszerniejszej niż około 4 GiB na maszynach,
> które mają taką możliwość.

przepraszam za zamotanie ale w driverze karty sieciowej jest z kolei switch
PME - no i sie jakos tak zamienilo w glowie (w systemie jest ok)

> Swap nie ma z kolei nic do limitu przestrzeni wirtualnej
> procesu.

? nie jest tak ze swap + ram = pamiec dostepna dla systemu?

producent

> Normalnie napisaną aplikacją normalnie trafisz na limit
> 2 GiB lub 3 GiB *najwyżej* (po /3GB). Aby użyć więcej
> pamięci aplikacja musi być napisana w specjalny sposób.

domyslam sie...

> Do takich pamięciożernych zastosowań to system i aplikacje
> 64-bitowe raczej się stosuje.

ale malutko ich na rynku...