Re: opcje /3GB /PME a sprawa Windows? - Limit pamieci

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 12:41:16 MET

On Thu, 23 Feb 2006 12:12:00 +0100, PAndy wrote:

> Witam, uzywalem programu ktory wyrzucil komunikat o braku pamieci gdy wg
> task managera dojechal do ok 2GB...
> Jak wyglada sprawa obslugi pamieci wiekszej niz ... no wlasnie 2GB dla
> aplikacji? W takim razie co robi swicth /3GB? - nie zauwazylem jakiejs
> specjalnej roznicy w systemie... a switch /PME i pamiec na swap'ie? - w tej
> chwili mam wg systemu lacznie 5GB pamieci (1GB RAM + 4GB swap) - aplikacja
> dalej wywala sie przy dojsciu do granicy 2GB... wina aplikacji? producent
> twierdzi ze Windows a M$ z uporem maniaka twierdzi ze /3GB i /PME powinny
> [...]

PME czy PAE?

Opcja 3GB dzieli 4GB dostępne dla systemu w stosunku 1GB dla systemu i
kernela, 3GB dla procesu. Standardowo jest podział 2GB+2GB. I dotyczy to
pamięci fizycznej. Swap raczej nie ma nic do tego. Często widywałem
komputery w których było np zainstalowane 512MB RAM i ustawione 3GB SWAP.
Polecam lekturę artykułu
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx

A co do aplikacji pamięciożernych - to tak, miałem i mam do czynienia.
Oracle jest chyba najbardziej pamięciożernym procesem jaki widziałem na
Windows :) No może jeszcze doganiają go programy typu 3DStudio, Catia albo
Adobe Photoshop czy też AutoCAD :)

--
Pozdrawiam
Piotrek