Re: Wiszące procesy

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 15:42:15 MET

On Wed, 22 Feb 2006 15:21:22 +0100, M wrote:

> Program wykonujący długie obliczenia powinien wyświetlać jakiś wskaźnik
> np postępu informujący że on raczej dobrze działa. Zawieszenie ti chyba
> brak reagowania na komunikaty systemowe, np myszy, wysyłane do programu
> i windows powinien wykrywać takie rzeczy.

A w jaki sposób wyświetlenie napisu np "Progress: 75%" poinformuje watchera
że program nie zawisł? Poza tym do tej pory nie spotkałem systemu który
wykrywałby że np program się zapętlił i czeka np na naciśnięcie klawisza. I
co z takim zrobić? Działa bo czeka na naciśnięcie klawisza ale się
"zawiesił" bo nie pracuje :) A co do reagowania na komunikaty systemowe to
też sprawa jest trudna bo na SIGTERM albo SIGKILL (w ostateczności SIGHUP)
reaguje większość procesów. No i trzeba oprogramować odbieranie takich
komunikatów i odpowiedzi na nie.
No i mam nadzieję, że nie sugerujesz, że system powinien otrzymywać od
każdego procesu który potencjalnie może "zwisnąć" sygnału "Hej Windows, a
teraz się zawieszę"? :)

--
Pozdrawiam
Piotrek