Re: Outlook Express i wielkość skrzynki odbiorczej

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 13:05:23 MET

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dthj6s$75r$1@opal.icpnet.pl...

> Właśnie, ja też podejrzewam programu używające zmiennych typu signed int
> (32-bitowe ze znakiem), którym zakres kończy się w okolicach 2 miliardów.

Ja nawet jestem tego pewien, albowiem jeśli jeden bit pójdzie na znak
(zastanawiam się, po jaką cholerę tak), to rzeczywiście, dla pliku zostaje
już tylko 2GB.
Ten błąd to jest chyba jeszcze z czasów komputerów 8-bitowych - przykład -
Commodore64, po podaniu instrukcji PRINT FRE(0) podaje wartość... ujemną!.
Dopiero dodanie do tego 65536 pokaże prawdziwa ilość wolnej pamięci. To
jeszcze zaszłość z czasów jednego z jego poprzedników, bodajże Commodore
PET, gdzie pamięci RAM było mniej, niż 32kB, w związku z czym dla
dwubajtowego słowa określającego ilość tej pamięci, nie trzeba sie było
pieścić ze znakiem na ostatniej pozycji. W C64 tego nie dopatrzono i stąd
błąd.
Hmm... aż muszę zobaczyć, czy archiwum ZIP uda mi się utworzyć na NTFS,
który tego ograniczenia (chyba) nie ma (chodzi o znak słowa określającego
objętość pliku).

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.