Re: xp i wylaczanie pamieci wirtualnej (zaawansowane)

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Mon 20 Feb 2006 - 15:30:32 MET

Radosław Sokół wrote:
> To tylko świadczy o tym, że nie używasz dostatecznie dużo
> i dostatecznie potężnych programów, by zabrakło im pamięci :)

  Pewnie tak - zazwyczaj mam uruchomione Delphi 7, MSVC++ 2003, Firefox,
TSG, Txtserver, OE, SkyView - szczytowe użycie pamięci nie przekracza 800MB.

> Poza tym masz naprawdę dużo RAMu. Ja zazwyczaj montuję w
> komputerach 512 MiB, bo nie widzę potrzeby większej pojem-
> ności. Ewentualne braki ma nadrobić właśnie plik wymiany.

  Wyłaczenie swapa widać głównie podczas przywracania zminimalizowanych
przez dłuższy czas aplikacji o podczas ich przełączania - odbywa się bez
kilkusekundowej zwłoki wywołanej wczytywaniem stron z dysku.

> Inna sprawa, że faktycznie źle napisane aplikacje powodują
> ograniczanie zestawów roboczych programów i zajmowanie
> całej pamięci przez cache dysku. To wpływa tragicznie na
> wrażenie wydajności systemu, ale ma miejsce tylko w kilku
> ściśle określonych sytuacjach.

  Prawda, najgorzej napisaną aplikacją z w/w jest Delphi (a następnie
FireFox), które nie potrafi u mnie pracować dłużej niż kilka(naście) godzin.
Delphi zazwyczaj się w końcu wiesza lub generuje błędy a Firefox pożera tyle
pamięci, że nie mogę tego znieść i go z litości zamykam.

--
marfi