Re: zbyt duża partycja systemowa?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 18 Feb 2006 - 16:00:12 MET

Użytkownik "Dorka" <doreczekWYTNIJTO@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:563d.000000c0.43f70351@newsgate.onet.pl...
> Zatem - czy ktoś robił Partition Magicem partycję systemową powyżej 8GB i
> żyje? :)

Kiedyś u Ojca robiłem 30 GB i wstało bez problemu.
Problem w tym, że w pewnych przypadkach pliki odpowiedzialne za start
systemu nie mogą wyjść poza pierwsze 8 GB dysku, gdyż wtedy przy starcie
możesz dostać STOP: Inaccessible_boot_device. Jednak, jeśli BIOS obsłuży
ponad 8GB, to problemów chyba nie powinno być. BIOS jest bowiem potrzebny do
wystartowania i jeśli ruszającemu systemowi nie będzie w stanie podstawić
żądanych danych, to nietrudno domyślić się, co wtedy nastąpi. Poten na
szczęście BIOS idzie w odstawkę i system to obrabia po swojemu. Dzięki temu
mogłem korzystać na pewnym komputerze z NT4 z dysku 20 GB, podczas, gdy
pozostawienie (zaraz, jak to określić) dysku jako obecny w BIOSie wieszało
maszynę, gdy dysk miał więcej, niż 8GB. Pozostawiałem tylko włączony sam
kanał, a startowałem z małego dysku SCSI i szłooo!

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.