Re: pagefile ale nie to

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 23:05:33 MET

Użytkownik "Paweł Filipiak" <pfilipiak@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:dt05ot$h2e$1@atena.e-wro.net...
> "page fault" oznacza, że strona pamięci jakiej zażądała aplikacja nie
> znajduje się aktualnie w pamięci ram. Menedżer pamięci wirtualnej,

Bo się w sumie tak działo, startujące aplikacje zeżarły całą dostępną
pamięć, stąd pewnie system "myślał", że ją sobie ze swapa, czy skądś
dociagnie. Ale tu pudło...

> obsługując ten wyjątek, odnajduje pożądaną stronę (skoro nie ma jej w
ram-ie
> znajduje się w pliku wymiany) i przerzuca ją do pamięci fizycznej ram.

No, tu akurat swapa nie było. Ale może, jak się nawarstwił start aplikacji,
to w końcu menedżer pamięci zgłupiał?

> Przytoczony przez Ciebie błąd krytyczny systemu ("page fault in nonpaged
> area") oznacza, że napotkano wyjątek "page fault" dla obszaru, który nie
> może byc przeniesiony do pliku wymiany (pewne obszary pamięci systemu nie

Nie mógł, bo pliku nie było.

> podlegają przenoszeniu do pliku wymiany). Innymi słowy system spodziewał
się

A to fakt.

> znaleźć pewną stronę w pamięci fizycznej (strona była oznakowana jako
> "nieprzenoszalna" do pliku wymiany), tymczasem procesor zgłosił wyjątek
> "page fault".

Widocznie tak się nawarstwiło.

> Powyższy problem nie ma związku z zajętościa ram-u, to, że występował u
> Ciebie przy maksymalnym obciążeniu pamięci to jedynie skutek uboczny tej
> zajetości.

Też twierdzę, że jeśli, to co innego mi powinno wyskoczyć, bo poza brakiem
swapa nic nie było nie w porządku. Ale akurat wyskoczył stop nr 50, oraz
rzeczywiście można było mieć wrażenie, że próbuje skorzystać ze swapa,
którego nie ma.

> Powodem jest błąd fizyczny sprzętu lub przekłamanie zawartości pamięci.
> MSDN:
> Cause
> Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or
> in the event of failure of installed hardware (usually related to
defective
> RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).
> Another common cause is the installation of a faulty system service.
> Antivirus software can also trigger this error, as can a corrupted NTFS
> volume.

Różne źródła przejrzałem i też mnie zastanowiło, czemu tę pięćdziesiątkę
wywalił, skoro pamięć sprawna...
Jak będę mieć jakąś wolną maszynę, to na niej to przetestuję.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.