Re: wypierdoliło partycje - pomocy!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 15:56:54 MET

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:13zlo6c5jbrk1.ji8o018cvksv.dlg@40tude.net...

> Hmmm albo nie umiem czytać albo autor wątku nie sformatował
> partycji a jedynie założył je od nowa :) Fakt - mógł tym troszkę
> namieszać ale szanse na to że dane są na partycjach są dość duże :)

Możliwe. Zmyliła mnie wzmianka o chkdsk. Chkdsk się nie uruchomi jeśli
partycja nie otrzyma literki, partycja literkę otrzyma dopiero wówczas
gdy Konsola Odzyskiwania zobaczy jej bootsektor ze zdefiniowanym
systemem plików, a bootsektor tworzony jest właśnie podczas
formatowania. Ergo - jakieś formatowanie musiało być zrobione, no chyba
że jakimś cudem zachował się stary bootsektor.

> IMHO to najpierw wypadałoby obejrzeć efekty pracy TestDiska (w
> trybie skanowania dysku) a dopiero potem ewentualnie zakładać
> jedną wielką partycję na dysku i próbować np Raw Recovery z
> Ontracka lub jeśli "przypadkiem" udałoby się normalne Recovery
> uruchomić byłoby lepiej :)

Raw Recovery pójdzie nawet i bez żadnej partycji. Przecież to i tak jest
szukanie po sektorach. A źle założona partycja, ze złym wskazaniem na
MFT, może tylko uniemożliwić odzyskanie danych. Dlatego IMHO lepiej taką
partycję w ogóle usunąć z tabeli partycji przed rozpoczęciem skanowania.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/