Windows i Linux - porownanie uslug

Autor: JarekG <jarekg_at_*NO_SPAM*risp.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 13:37:44 MET

Witam.
Potrzebuje do celow pracy do szkoly zrobic wykaz istniejacych rozwiazan w
zakresie udostepnianych uslug internetowych. Musze porownac uslugi
udostepniane na platformie Linux z tymi udostepnianymi na platofmie
Microsoftu. Glownie chodzi mi o uslugi poczty elektronicznej, stron
internetowych, baz danych, serwery DNS, FTP i co tam jeszcze sie komu na
mysl nasunie. Co mozna zrobic na Linuksie czego nie mozna zrobic na
Windowsie ? W jaki sposob wyglada konfiguracja uslug na Windowsie, a jak
na Linuksie ? I tym podobne zagadnienia.
W jaki sposob to sie robi na Linuksie to wiem. Nie mam natomiast
zielonego pojecia o Windowsie. Nie chce wywolywac swietej wojny "co
lepsze" tylko musze optymalnie i subiektywnie oraz jak najbardziej
niezaleznie porownac uslugi na obu platformach. Szukam osob, ktore pracuja
na obu platformach i moga cos o tym powiedziec. Chcialbym jesli to mozliwe
zeby mnie ktos nakierowal na strony zwiazane z tym tematem, co ukroci
czas zajmowany i Wam. Z racji tego, ze nie wiem co i jak na Windowsie nie
wiem za bardzo czego szukac by to znalezc, dlatego zwracam sie do Was.
Mile jakby ktos mial jakas stronke np. prownujaca prace postfixa z jakims
serwerem pocztowym Microsoftu. Wykresiki, rysuneczki jak najbardziej mile
widziane. Bardzo prosze o pomoc, za ktora oczywiscie i jak zawsze
serdecznie dziekuje.

--
Pozdrawiam
JarekG