optymalizacja winxp pod wow'a

Autor: Daniel Chlodzinski <dch_at_spam.precz>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 10:16:59 MET

Witam

Mam nadzieje ze dobrze trafilem, mam kilka pytan odnosnie konfiguracji os
winxp sp2
dla jak najwiekszej plynnosci dzialania World of Waraft.
Sprzet to A64 3000+, 1G RAM, GF6800, HDD Samsung SpinPoint 160GB - tak do
WoW wystarczajacy.

O ile sam WoW chodzi calkiem szybko, czasem tylko zwlania jak slychac mocne
doczytywanie z dysku
to czeste zmiany z poprzez alt-tab z WoW na przegladarke (opera) powoduja
mocne czytanie z dysku i duze zwolnienia.
Rozumiem ze w momencie "zwijania" aplikacji do paska, win xp przenosi dane
aplikacji z RAM do SWAPA,
czy da sie to wylaczyc ?
Podobnie z opera ktora dziala w tle i ma otwartych kilka stron (40-80 MB w
RAM). Kiedy robie alt-tab z wow'a
do opery i wybieram zakladke w przegladarce slychac ostra prace hdd i opera
"wisi" pare sekund. Rozumiem
ze wyciaga ze swapa dane, ale ja bym wolal aby nie wrzucala tego na swapa
wogole skoro ma wolna pamiec RAM.

Jak najoptymalniej ustawic swapa w przypadku 1 GB RAM ? Dzialajacy WoW ma
300-500MB, do tego WinXP
i rozne programy w tle 300-400. Calosc mniejsza niz 1 GB RAM. Mimo tego
odnosze wraznie ze windows naduzywa
swapa i trzyma w nim informacje mimo ze ma wolna pamiec RAM.
Gdzies kiedys wyczytalem ze najlepiej zrobic partyjce 2GB FAT i na niej
ustawic staly rozmiar pliku wymiany - na np. 1.5 GB
ale nie wiem czy jest to faktycznie najlepsze rozwiazanie.

Pytanie powyzsze dotycza moze optymalizacji os do wow, ale chetnie wyslucham
jakis ogolnych rad na temat
konfiguracji pliku wymiany dla winxp, oraz optymalnego wykorzystania 1GB
ram'u.

Daniel