Re: Sprawdzanie zawartosci przegladanych stron

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 17:05:06 MET

** Hattori Hanzo, 2006-02-03 16:50:

> Chodzi bardziej o rozwiazanie dotyczace same klienta, nie wszyscy maja
> mozliwosc posadania serwera i kierowania przez niego ruchem/zawartoscia.

Nie wiem o jakie rozwiązanie Ci chodzi ale ja podaję jedyne względnie
skuteczne. Serwer proxy możesz postawić na tej samej maszynie co jest
klient. Co Wy sie tak wszyscy boicie słowa "serwer"? Serwer to
niekoniecznie wypasiona maszynka, również określenie elementu w pewnej
architekturze (klient/serwer).

Jak to zrobić? No stawiasz np. Privoxy, konfigurujesz je aby odrzucał
blacklistę adresów. Potem konfigurujesz firewall tak aby nie było
dostępu do innych serwerów proxy ani WWW, jedynie do lokalnego, no i
przeglądarkę kierujesz na lokalny. I jeszcze musisz zabezpieczyć aby nie
dało się zmienić wprowadzonych ustawień (serwera proxy i firewalla, z
przeglądarką to niech sobie user robi co mu się podoba).