Re: skrypt wyłączajacy i włączajacy urzędzenie ( kartę sieciową)

Autor: kt <bsz_kbednarekWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 19:43:49 MET

> http://groups.google.com/groups?threadm=OcFYOQD1BHA.2848%40tkmsftngp05

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi ...
Pod w/w linkiem jest skrypt w vbs. o który mi chodziło .
prezentuje jedo spolszczona wersję dla potrzebujących w przyszłosci .
skrypt tesstowany na Wk2
- dla płynnego dziąłnia oczywiscie wyzucić tzreba wszelkie komunikaty tz:
wszystkie linie z "Msgbox ...."
--## Skrypt właczający i wyłaczajacy okreslona połaczeni sieciowe ##--
np. o nazwie:"kk"

Const ssfCONTROLS = 3

'Nazwa połączenia w folerze "Połączenia sieciowe i telefoniczne"
sNazwaPol = "kk"

'nazwy pozycji w menu podreczyn
sWlacz = "&Włącz"
sWylacz = "&Wyłącz"

set shellApp = createobject("shell.application")
set oPanelSterowania = shellApp.Namespace(ssfCONTROLS)

set oPlonczeniaSieciowe = nothing
for each folderitem in oPanelSterowania.items
  msgbox folderitem.name 'Wyrzucza listę obiektów w Panelu Sterownai

  if folderitem.name = "Połączenia sieciowe i telefoniczne" then
    set oPlonczeniaSieciowe = folderitem.getfolder: exit for
  end if
next

if oPlonczeniaSieciowe is nothing then
  msgbox "pułapka na błędy : nie znaleziono obiektu 'Połączenia sieciowe i
telefoniczne' w wskazany folderze"
  wscript.quit
end if

'Odnajdywaniie konkretnego płązcenia LAN
set oLanPolaczenie = nothing
for each folderitem in oPlonczeniaSieciowe.items
  msgbox folderitem.name 'wyzuca nazwy obiektów połączeń
  if lcase(folderitem.name) = lcase(sNazwaPol) then
    set oLanPolaczenie = folderitem: exit for
  end if
next

if oLanPolaczenie is nothing then
  msgbox "pułapka na błędy : nie znaleziono obiektu " & sNazwaPol
  wscript.quit
end if

bWlaczone = true

set oPoz_Wlacz = nothing
set oPoz_Wylacz = nothing
s = "komenda : " & vbcrlf 'pomoc do degowania

'przeszukiwanie menu podręcznego konjkretnego połazcia sieciowego w folderze
"Połaczenia telr i..."
for each verb in oLanPolaczenie.verbs
  msgbox verb.name ' wyrzuca kolejne pozycje z menu
  s = s & vbcrlf & verb.name ' do debugowania
  if verb.name = sWlacz then
    ' jezeli w menu natknie sie na "Włącz" to ....
    set oPoz_Wlacz = verb
    bWlaczone = false '..to znaczy ze karta jest wyłaczona
  end if
  if verb.name = sWylacz then
    'zas jezeli natknie sie na "Wyłacz" ... to zanczy ze jest właczona karta -
połaczenie
    set oPoz_Wylacz = verb
  end if
next

'stringi debugujace - do wyzuczenia
'
msgbox s
msgbox "Czy właczone ? : " & bWlaczone

' wprowadzanie zmnian
if bWlaczone then
       ' jezeli właczone
        msgbox "Włączone -> wyłanczam!!!"
        oPoz_Wylacz.DoIt 'Coś jak klik myszką na pozycje
else

        msgbox "Wyłączone -> WŁanczam!!!"
        oPoz_Wlacz.DoIt
end if

'zakończenie skryptu niech sie trochw wstrzyma by akcja Doit miał sansę
'być wykonaną

wscript.sleep 1000