Re: Jak ustawic pliki wymiany?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 23:27:35 MET

"B.G" drlhuh$k6h$1@atlantis.news.tpi.pl

> windows tworzy swap file tym wiekszy im wiecej mamy RAM - IMHO lekka
> paranoja, moze w kolejnej wersji systemu to sie zmieni.
> oczywiscie mozna wymusic ile ma byc swap-a, ale skad ta dziwna
> automatyka...?

Bo na SWAPie jest/być powinna także kopia tego, co jest w RAMie?
(poza tym, czego w RAMie nie ma)

> ja wywalilem swap od niedawna i testuje systen bez niego,
> jak narazie sobie chwale :)

Efekt jest taki, że jak jakiemuś programowi (graficznemu
na przykład) zabraknie RAMu -- założy swój własny SWAP,
ale bardzo powolny. ,,Normalny'' SWAP jest zarządzany
w cwany sposób, (jest sprzętowe wspomaganie) dzięki
czemu pracuje bardzo szybko. :) Oczywiście głowica
w dysku się dzięki temu cwaniactwu ;) nie rozdwaja,
ale mimo wszystko taki SWAP jest dobrodziejstwem :)
i nie warto go wyłączać. :)

> ramu fizycznego mam 1.5GB

Pamięć wirtualna i SWAP -- to nie {} to samo. :)
Pamięć wirtualna to (z nazwy) pamięć wirtualna,
czyli nierzeczywista, ale możliwa do zaistnienia,
a SWAP jest czymś, co pozwala na to, aby to, co
się zowie pamięcią wirtualną mogło istnieć. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'