Re: Jak ustawic pliki wymiany?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 19:38:05 MET

latet wrote:
> Tak slyszalem.

Przy takich ilościach pamięci RAM to już nie jest prawda.

> Ale moze skoro mam 1 GB RAM, to wystarczy ustawić
> tylko kolejny 1 GB dla pliku wymiany?

Ja na swoim laptopie mam 512MiB RAM i 256MiB swap. Po prostu system nie
potrzebuje więcej. Rozmiar swap powinien być taki, by przy normalnym
korzystaniu z systemu jego zajętość nie była większa niż 75%. Ładnie
pokazuje to perfmon.

> Bo sie boję, że system korzysta z tych zasobów proporcjonalnie,
> czyli im wiecej ma plik wymiany, tym chętniej system z niego
> korzysta, a przecież chodzi o to, aby korzystal tylko w ostatecznosci.

Nie tędy droga.

Na początek dałbym 512MiB SWAP na drugim dysku (zakładając, że nie jest
on na tym samym kontrolerze, co systemowy). Potem pooglądałbym perfmonem
zajętość przy normalnej pracy i ewentualnie dostosował jeszcze.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl