Re: Jak ustawic pliki wymiany?

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 15:21:14 MET

latet napisał(a):
> Tak slyszalem.
> Ale moze skoro mam 1 GB RAM, to wystarczy ustawić
> tylko kolejny 1 GB dla pliku wymiany?
> Bo sie boję, że system korzysta z tych zasobów proporcjonalnie,
> czyli im wiecej ma plik wymiany, tym chętniej system z niego
> korzysta, a przecież chodzi o to, aby korzystal tylko w ostatecznosci.

To, jak duży ustawić plik wymiany zależy od tego, do czego
wykorzystujesz komputer. Dołożyłem ostatnio 256MB RAm do mojego
komputera(mam teraz 512) ale swapa zostawiłem profilaktycznie na 256 -
zupełnie niepotrzebnie. Nie bawiłem się co prawda jeszcze aplikacjami
pożerającymi duże ilości RAMu tylko dla siebie(np. taki Photoshop) ale
przy normalnej pracy(kilka programów naraz uruchomionych, Firefox
potrafiący zająć i 150MB) nie udało mi się jeszcze wyjść poza obszar
pamięci fizycznej a wszystko chodzi super płynnie przy przełączaniu
aplikacji - nie to co przed rozbudową. Mogę sobie teraz pozwolić np. na
trzymanie Firefoxa zminimalizowanego do traya przez cały dzień a i tak w
razie potrzeby podniesie się momentalnie. IMHO im więcej masz fizycznego
RAMu tym mniejszy może być plik wymiany.

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066