Napędy optyczne SCSI - Windows XP zgłupiał

Autor: Michal Durys <joe_at_gt500.ath.cx>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 14:45:51 MET

Witam,

Używam w komputerze trzech napędów optycznych. Dotychczas były to DVD i
CD-R podpięte na SCSI, a na IDE (secondary master) wisiał sobie zwykły
CD. Wszystko działało cud miód mailina. Kilka dni temu zastąpiłem CD
przez DVD-RW (Benq 1650) i od tej pory nie mogę korzystać z napędów na SCSI.

Objawy są cokolwiek osobliwe: po włożeniu płyty do DVD napęd mieli ją
chwilę, jakby próbował rozpoznać, potem zatrzymuje się, a zaczyna mielić
CD-R, po chwili znowu mieli DVD, potem CD-R i tak bez końca. Po włożeniu
płyty do CD-R to samo: najpierw mieli CD-R, potem, DVD, CD-R, DVD, itd.

Nagrywarka DVD-RW jest podpięta dokładnie tak samo jak był podpięty CD
(secondary master), nie instalowałem żadnego dodatkowego oprogramowania,
wszystkie napędy są poprawnie widziane i rozpoznawane przez Windows.
Problem tkwi zapewne w Windowsie, a nie sprzęcie, bo pod Debianem
wszystko hula jak trzeba.

Konia z rzędem temu, kto coś na to poradzi.

Pozdrawiam,

--
   Michal Durys                 //              Spiritus movens
   joe<AT>anime.com.pl      \\ //           http://anime.com.pl