Problem z certyfikatami do EFS

Autor: Pawel S <pawcioos_at_NOSPAMgazeta.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 17:12:28 MET

Witam!

Mam problem, którego usiłuję zrobić od wielu godzin. Otóż chcę zrobić
szyfrowaną partycję. I problem jest z certyfikatami, które po usunięciu
i po ponownym zaimportowaniu nie chcą odszyfrować plików. Czyli robię
tak: generuję:
cipher /K potem
cipher /R:nowyklucz

i oczywiście dostaję:

nowyklucz.PFX
nowyklucz.CER

I teraz można zaznaczyć katalog testowy, prawoklik Szyfruj - to działa,
folder jest koloru zielonego. Odszyfrować też można bez problemów.

Eksport klucza robię:
cipher /X kopiazapasowaklucza

Oczywiście jest klucz PFX, i teraz dodaję do agenta recovery klucz do:

mmc - Certyfikaty daję do magazynu osobistego (plik cer).

Teraz chcę sprawdzić czy zadziała gdy dla testu wywalę klucz:

Panel Sterowania -> Opcje internetowe -> zakładka Zawartość ->
Certyfikaty ->

zaznaczam mój certyfikat i daję usuń. Przy usuwaniu się pyta:
Nie można odszyfrować danych zaszyfrowanych za pomocą certyfikatów. Czy
chcesz usunąć certyfikaty ?

Tu potwierdzam, loguję się dla pewności na nowo. I tu importuję klucz
PFX i oczywiście certyfikat istnieje.

Wylogowuję się ponownie i wchodzę do tego pliku gdzie jest zaszyfrowany
i dostaję monit:

Wystąpił błąd podczas stosowania atrybutów do pliku:
C:\Documents and Settings\...\plik.zip
Odmowa dostępu

Co z tym mam zrobić ? Proszę o jakieś wskazówki..

PS. Wiem, są inne narzędzia typu PGP - ale to mnie nie interesuje.
PS2. Wiem, jak padnie partycja to danych nie odzyskam - to nie problem,
mam backup.
PS3. Komputer nie jest podpięty do sieci. To samodzielna jednostka.
PS4. Robiłem to jako użytkownik administrator oraz użytkownik
zaawansowany - bez skutku.
PS5. System to Windows XP + SP2 + wszystkie hotfixy z WU.

Pozdrawiam Paweł