Re: w2k serwer i dns+dhcp na gnu/linux

Autor: whitey <_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 15:49:46 MET

Radosław Sokół wrote:
> Z Active Directory czy jako wolnostojący serwer?

AD jak najbardziej

> Możesz korzystać z zewnętrznych serwerów DHCP i DNS. Jeżeli
> Win2k ma być serwerem AD, serwer DNS powinien obsługiwać
> dynamiczne aktualizacje (DDNS) z kontrolerów domen i być w
> odpowiednio aktualnej wersji, by obsługiwać nowe wpisy DNS
> opisujące usługi.

a nie mozna korzystac ze zwyklego dns? musi byc koniecznie ddns? co to
znaczy nowe wpisy dns? zastanawiam sie czy nie mozna po prostu
konfigurowac stacji w ten sposob, ze jak nowy komputer podlaczam to
dodaje go do dnsu lokalnego i wpis w dhcp i tyle. koniecznie musi byc
ddns? czy o co innego chodzi w tym momencie?

przeprowadzilem wlasnie test i zalogowalem sie do domeny jak trzeba.
pulpit dostelem z policy itp, jedynie co mi nie szlo to to ze jak mialem
odhaczone wlasnie "zarejestruj adresy tego polaczenia w dns" to
oczywiscie system krzyknal ze niestey nie da rady tego zrobic (poniewaz
na serwerze dns nie ma ddns). reszta wydaje mi sie ze chodzi jak trzeba.

--
whi