Re: drukarka po sieci kotra firewall

Autor: Tomasz Motyliński <motto77_at_wp.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 15:05:17 MET

Jacek Marek in <dr5afi$qeg$1@diplo.bci.pl> wrote:

> A oprócz tych światłych myśli napiszesz w jaki sposób zapewnić sobie tą
> namiastkę bezpieczeństwa jaką daje firewall nie instalując go? I nie
> siedząc nad konfiguracją systemu, aplikacji więcej niż potrzeba.

Co znaczy "nie siedząc nad konfiguracją systemu więcej niż potrzeba"?

1. Zacznij pracować na swoim windowsie jako użytkownik, a nie jako
administrator (tak będzie to wymagało odrobinę pracy z uprawnieniami)

2. Przestań używać IE (tak do dobra przeglądarka zasobów internetu z
komputera niestety i vice versa)

3. Przestań używać OE

4. Zainstaluj dobry program antywirusowy (jest kilka dobrych i darmowych)

5. Wyłącz wszystkie usługi systemu z których nie krozystasz, a te z których
korzystasz odpowiednio skonfiguruj.

6. Używaj legalnego oprogramowania (cracki są źródłem trojanów, wirusów i
innych badziew)

7. Myśl na co dzień nie od święta (podczas pracy z koputerem).

Te proste zasady uchronią Cię od konieczności reinstalacji systemu co pewien
czas i zapewni Ci tą namiastkę bezpieczeństwa, bez konieczności
instalowania firewalla. Oczywiście dobrze skonfigurowany firewall nie
zaszkodzi, ale pamiętaj, że należy go traktować jedynie jako dodatek do
"ochrony", a nie jej główny składnik. W skrócie zadaniem firewalla jest
wyłapywanie i blokowanie "floodów" i "faków", i tym samym wspieranie
systemów kontroli dostępu (tylko wspieranie, a nie ich zastępowanie).
Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński