Re: Czym skolonowac partycje (za darmo)?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 22:45:52 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dr0t52$6in$1@inews.gazeta.pl...

> Widze, ze jestes fanem tego narzędzia, wiec pozwole sobie

Może inaczej - nie znalazłem jak na razie lepszego narzędzia do pracy
:-). Przy czym słowo "lepsze" ma, jak wiesz, wiele znaczeń.

> zadac jeszcze takie pytania:
>
> 1. Czy zmiana wielkosci partycji odbywa sie bez utraty danych?

Oczywiście. O ile elektrownia prądu nie wyłączy.

> 2. Jak to jest jak sie przywraca partycje z obrazu?
> Np. jesli partycja oryginalna miala 20 GB, ale było
> na niej tylko 2 GB danych, to czy można ją "wrzucić"
> na istniejącą partycję 10 GB?

Niestety nie. Będzie to możliwe dopiero w następnej wersji programu.
W tym wypadku uznaję wyższość Ghosta ;-).

> A jesli taką partycję przywróce na większą niż ona była?

Nie przywrócisz. Musisz wcześniej opróżnić miejsce docelowe (innymi
słowy, świadomie usunąć starą partycję). Uważam to za niezłe
zabezpieczenie przed popełnieniem przypadkowej pomyłki, o którą w innych
programach nietrudno.

> To co się stanie? Wolne miejsce zostanie poza partycją?

Partycje traktuj po prostu jak zwykłe pliki, kopiowane, przenoszone,
usuwane, kompresowane... to niezła analogia, chyba dobrze odpowiada
filozofii działania jego GUI (copy/paste). Aha, zwróć uwagę że Bootit
nie formatuje partycji NTFS, choć potrafi z nimi pracować. Trzeba to
zrobić na końcu, już spod systemu albo spod Konsoli Odzyskiwania.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/