Re: dlugie wylaczanie komputera

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 19 Jan 2006 - 18:59:57 MET

Użytkownik "Wojtek" <wroj@op.pl> napisał w wiadomości
news:dqo8vn$gmt$1@news.onet.pl
> Witam,
>
> Czy ktos moze mnie oswiecic co moze byc powodem dlugiego zamykania sie
> komputera z windowsem xp? Staje na zamykaniu polaczen sieciowych i ani
> drgnie. Wczoraj zamykal sie kilka godzin. Gdzie szukac przyczyny?

Zacznij od wylaczenia karty sieciowej (dla testu), jesli czas zamykania
bedzie mniejszy, to wina lezy po stronie karty sieciowej lub sterownikow do
niej.
Plus:
1. Rezygnacja z czyszczenia pliku wymiany przy zamykaniu
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
wartosc "ClearPageFileAtShutdown" = 1 zmien na 0

2. Ponadto, można zmniejszyć opżnienie zamkniecia systemu w celu
umożliwienia zakończenia procesów.
Gdy rozpoczyna sie zamykanie WinXP, kazdy uruchomiony proces, usluga lub
aplikacja otrzymuje 20 sekund na zakonczenie swej pracy. Gdy po uplywie
tego czasu istnieje jeszcze jakis niezamkniety proces, usluga, aplikacja,
WinXP wyswietla okno dialogowe, dajace uzytkownikowi wybor postepowania -
oczekiwanie kolejnych 20 sekund, natychmiastowe zakonczenie przedmiotowego
procesu albo rezygnacje z zamykania systemu.
Mozna to zmienic w rejestrze:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
dodać wartośc ciagu "WaitToKillAppTimeout" i przypisac jej nowa wartosc
limitu wyrazona w milisekundach.
default = 20000 --> 20 sekund
dla 10 sek. -->10000
oraz dodaj nową warośc ciagu "AutoEndTasks" = 1 (wlacz.), 0 (wyl.)

itd..........., poszukaj w archiwum, pisalem kilkakrotnie.
np tu:
http://groups.google.pl/group/alt.pl.comp.os.windowsxp/msg/9106f67bcbe4b3ad
http://groups.google.pl/groups?q=dlugie+zamykanie+sie+systemu+piotr
http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=615&mid=1314&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=2069

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy