Re: pendrive jako b: na stałe

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 18 Jan 2006 - 11:52:29 MET

Użytkownik "DaT" <dat-berdyczow@uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
news:dql4hq$shl$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> Sygnaturki są takie same dla B: i F:, ale ta cholera rozpoznaje, że
> podłącza sie rózne pen-y, bo sprzętowy identyfikator dla każdego
> typu pen-a jest inny.
> Problemu by nie było gdyby głupi XP podłaczając pen-a nadawał mu
> literkę różną od zamapowanych dysków.
> Na razie nie mogę poświęcic więcej czasu na rozwiązywanie tego
> problemu, ale jeśli kiedys znajdę rozwiązanie, to dam znać na
> grupę.

Moim zdaniem wynika to po prostu z budowy mechanizmu przydzielania
literek. Dla urządzeń są one przydzielane w warstwie systemowej, a dla
mapowań sieciowych - o poziom wyżej (user). Zmiana tego równałaby się
IMO dość znacznej przebudowie systemu i pewnie będzie to możliwe dopiero
przy okazji wypuszczenia Visty. Moim zdaniem można by spróbować napisać
sobie prosty skrypt z użyciem polecenia devcon.exe, reagujący na fakt
podłączenia klasy urządzenia typu masowe urządzenie magazynujące i
podmieniający jego literkę na żądaną przy pomocy mountvol.exe. Ale ja w
skryptach mocny nie jestem ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/