Re: [Zolte karteczki] Potrzebne

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 16 Jan 2006 - 23:03:57 MET

** marfi, 2006-01-16 22:55:

> Windows NT - raz zainstalowane co prawda nie działa wiecznie a tylko do
> momentu instalacji nowszej wersji :) (mowa o wersjach 3.1, 3.5, 4.0,
> 2000, XP)

Nie wiem czy wiesz, ale istnieją (ma to swoje konsekwencje - o tym
niżej) dystrybucje, w których przejście na nową wersję (upgrade o duży
numerek) nie jest bolesne i nie jest równoznaczne z reinstalacją systemu.

Konsekwencje są takie, że wymaga to dużo testowania i przerabiania
możliwych scenariuszy/ścieżek co może pójść nie tak. Do testowania
potrzeba czasu (w sensie to co dostajesz nie jest zbyt nowe ale działa).
Mowa o Debianie, ale tak jest - że co wersje nie musisz reinstalować
(zasugerowałeś to mówiąc o "do instalacji nowszej wersji").

Oczywiście czy takie coś, względem tego co Ty mówisz (o tym, że NT
działa do nowej wersji, potem trzeba przeinstalować) niekoniecznie dla
każdego jest ewidentną zaletą. Dla niektórych (specyficznie leniwych)
jest. :)

Oczywiście to NTG wobec czego *FUT* *Warning*.