problemy z kerio personal firewall

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 15:41:08 MET

Postanowiłem w końcu wywalić Outposta na rzecz Kerio 2.1.5(chodziło
głównie o zmniejszenie ilości RAMu zajmowanego przez firewall) ale
niestety nie wszystko przebiegło tak, jakbym chciał. Program
zainstalował się poprawnie, dodatek polonizacyjny również lecz niektóre
dodane regułki zachowują się dosyć dziwnie. Np. IE(wersja 5.0) bez
problemu łączy się z różnymi stronami lecz głupieje podczas obsługi
Windows Update. Po wybraniu typu aktualizacji(np. ekspresowa) IE wiesza
się na kilkanaście sekund, zaczyna sprawdzać już zainstalowane łatki i
potem wyrzuca coś takiego:
[Numer błędu: 0x80072EE2]
   Witryna sieci Web napotkała problem i nie może wyświetlić strony,
którą chcesz otworzyć. Podane poniżej opcje mogą ułatwić rozwiązanie
problemu.

W regułce ustawiłem praktycznie pełną przepustowość - TCP i UDP w dwie
strony, wszystkie porty i wszystkie adresy(zdalne i lokalne).
Jeszcze bardziej dziwne jest dla mnie zachowanie The Bat'a przy
wysyłaniu poczty - regułka ustawiona podobnie jak powyżej, maile bez
załączników idą bez problemu natomiast te z załącznikami nie chcą -
program bez problemu loguje się na serwerze lecz gdy dochodzi do
właściwej wysyłki maila z załącznikiem to się nic nie dzieje(potem w
dzienniku Nietoperza jest wpis o problemie z połączeniem z serwerem). W
logach firewalla nie ma żadnych wpisów. Próbowałem wykorzystać gotowe
regułki znalezione na www.kerio.tk ale dalej to samo. Nie wiem czy
problem tkwi w samym firewallu czy raczej gdzieś w systemie a tego typu
zachowanie(szczególnie odnośnie poczty bo w przypadku WU bym tylko
machnął na to ręką) zniechęca mnie do tego programu :-(

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066