Re: Cos w stylu notepada

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 18:49:02 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Rafal M*, która zaskrzeczała:

Do tego jest pełno programów, niektóre nawet za darmo. Ja osobiście nie
używałem notepada od wielu lat, a i wtedy tylko przez chwilę. :)

> powinienien
> miec mozliwosc wyboru codepage, latwy w obsludze, ewentualnie
> kolorowanie skladni i edytor hex. Czy znacie moze taki program/uzywacie
> i jest godny polecenia?

Z darmowych to PSPad ma możliwość wyboru kodowań i hexeda. Jest on dość
spory jak na mały edytor i ma spore możliwości jak na mały edytor. Ja
jako standardowego edytora (skojarzenie z .txt,.ini itd.) używam NoteTab
Light (dość przestarzały już) a zamiast notepada mam ConTEXT. Ten
ostatni ma kolorowanie składni i jest mały i wygodny i ciągle rozwijany,
ale nie obsługuje unikodu i umierających ośmiobitowych formatów
kodowania (ANSI/OEM jeszcze ma...), w sam raz do programowania. Sposób
podmiany za Notepada jest w instrukcji.

Na pewno ktoś poleci coś podobnego lub lepszego za $$$. ;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8