Błąd usuwania pliku lub foderu

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 11:47:13 MET

"Błąd usuwania pliku lub foderu - jest uzywany przez inną osobę lub
program."

Któż nie zna tego wkurw.... komunikatu, wyskakującego,
gdy chce się coś skasować. Nie musze dodować, że wszelkie
programy (przyznajmniej widoczne dla mnie), które mogłyby
uzywać tego folderu, są zamknięte. Blokuje go zapewne jakiś proces,
którego nazwy nie umiem ustalić.

Wiem, że pomaga przelogowanie się, ale to obejście problemu.

Czy można jakoś wykryć jaki proces "trzyma" plik (w moim przypadku
pusty folder) i go ubić?

Ale główne moje pytanie:
dlaczego dzieje mi się to NAGMINNIE na nowym dysku, gdzie jest
świeża partycja NTFS, a na starych partycjach na starym dysku
raczej bardzo rzadko? Może coś trzeba wyłączyć dla tej nowej
partycji, tylko co?

PS.
Chodzi i XP Pro SP2, nie podłączone do żądnego LAN-u.

Dzięki,

latet