Re: Problem z instalacją Win XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 03 Jan 2006 - 22:36:32 MET

Użytkownik "Dziadek" <nogala@interia.pl> napisał w wiadomości
news:dpdvsa$gra$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam szanownych grupowiczów.
> Mam problem z zainstalowaniem Win XP prof. na dysku IDE. Po
> stworzeniu na czystym dysku partycji, sformatowaniu (NTFS) i
> skopiowaniu plików instalator restartuje komputer aby dokończyć
> instalację startując z dusku na którym ma byc zainstalowany.
> Podczas bootowania wyświetla komunikat "błąd uruchamiania ststemu
> operacyjnego". Sformatowałem nawet dysk przy użyciu programu
> diagnostycznego seagate i wyczyściłem MBR. Dysk ATA 100 podłączony
> do pierwszego kontrolera jako master (w biosie ustawione botowanie
> [...]

Użyj MBRWork http://www.terabyteunlimited.com . Przy jego pomocy wyzeruj
MBR dysku (lub ew. EMBR). Wcześniej sprawdź, jak numerek ma wskaźnik
aktywności partycji, powinien mieć wartość hexa 80. Aha, sprawdź też w
BIOS-ie czy dysk jest obsługiwany w trybie LBA, w razie potrzeby wymuś
to ręcznie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/