Re: Kupowanie WinXP OEM

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_epf.BEZ-TEGO.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 14:10:17 MET

On Fri, 30 Dec 2005 12:37:04 +0100, "latet" <latet@latet.pl> wrote:

> Doszło więc do jakiegoś paradoksu - nie można wymienieć
> tylko płyty głównej i nabyć legalnie Windows OEM.

Od sierpnia 2005 r. funkcjonuje zmodyfikowana licencja OEM w której
jest napisane między innymi:
"[...]
Licencja Producenta Systemów OEM Microsoft została ujednolicona dla
produktów Windows i Office. Oba te produkty należy, zgodnie z
licencją, dostarczać użytkownikowi końcowemu wyłącznie preinstalowane
na "całkowicie zmontowany systemie komputerowy".

Wyjątek!
Wyjątkiem od tej reguły jest przypadek, gdy użytkownik końcowy
samodzielnie montuje własny komputer PC. W takim wypadku użytkownik
końcowy jest uznawany za producenta systemów w rozumieniu Licencji
Producenta Systemów OEM Microsoft i może zakupić oprogramowanie OEM
niezależnie od sprzętu (nie dotyczy serwerów).
[...]"

--
Pozdrawiam
  Bartek