Re: Pilnie poszukiwany fix!

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Fri 23 Dec 2005 - 00:07:38 MET

Osoba podpisana jako news.tpi.pl <get@lost.it> w artykule
<news:dof34u$4ko$1@news.onet.pl> pisze:

> Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:dof1ie$e3a$1@olszynka.pl...

> Wiem ale ze ten nowy sie wykrzacza rowniez to cofnalem do starego i
> updateowalem. Ale nic z tego nie wyszlo... :-(

Cytuję z KB838804
/----
CAUSE
This problem may occur when you have two or more programs that use filter
drivers in a background process, such as an antivirus program that is
providing real-time virus protection or an on-screen news feed program that
displays a filtered list of news items.
\----

Wygląda na to, że namąciłeś na wszelkie możliwe sposoby:

* W ramach walki ze szkodnikami próbowałeś zapewne zainstalować na raz kilka
antywirów (dotyczy to przede wszystkim monitorów działających w tle, a nie
skanerów online) lub firewalli. Mogłeś trafić na programy, które:
- nawet "wyłączone" przeszkadzają w pracy innych programów;
- nie dają się w pełni odinstalować nawet w trybie awaryjnym;
- są w pierwszej kolejności atakowane przez szkodniki, nie dają się
poprawnie zainstalować czy odinstalować na zainfekowanym systemie bądź
przeszkadzają w instalowaniu aktualizacji czy instalacji naprawczej systemu.
Do programów sprawiających podobne problemy zaliczają się ZoneAlarm, Sygate
czy programy Nortona.

* Prawdopodobnie nie usunąłeś do końca jakichś programów, które zmieniały
pulpit, np. szkodników czy zmieniaczy tapet pobierających pliki z internetu.
Zwracam uwagę, że takie zmieniacze też mogą zawierać adware/spyware, więc
powinieneś zacząć od lektury http://evil.pl/pip/faq.html

* Przy okazji walki z wrogami sam coś rozdłubałeś na piechotę, np. usunąłeś
jakieś pliki systemowe, a potem korzystajac z SFC przywróciłeś ich
niewłaściwe wersje. Jeśli pomieszałeś wersje plików z oryginalnej instalacji
(np. z IE5.01) i różnych łat (np. z IE6.0 i Ie6sp1), to prawie na pewno się
wszystko rozjechało. Powinieneś:
- odinstalować wszystkie zbędne programy, w tym kupę dodatków do karty
dźwiękowej (któreś z nich mogły być przyczyną konfliktu), pozostałe wyłączyć
z autostartu;
- wszystkie partycje przelecieć checkdiskiem;
- usunąć DirectX9;
- zmienić kartę graficzną na standardową VGA (PCI) i odinstalować sterowniki
karty graficznej i dźwiękowej;
- zrobić instalację naprawczą Win2kSP4;
- zainstalować IE6sp1;
- zainstalować sterowniki do chipsetu (najlepiej starsze sprawdzone);
- zainstalować DirectX 8.1b i starsze sterowniki do karty graficznej i
dźwiękowej, a nie najnowsze (w przypadku grafiki - mają być Detonatory, a
nie Forceware - możesz zacząć od sprawdzonej wersji 23.11/23.12).

Jeśli w tym momencie wszystko działa poprawnie, to i dalej tak powino
zostać, więc pozostaje zainstalować Rollup i pozostałe aktualizacje z
Windows Update.

DirectX9.0c nie ruszaj, dopóki nie będziesz musiał, podobnie z WMP9 czy .net
framework. Pamiętaj, że instalacja DX9 wiąże się z koniecznością
zainstalowania sterowników zgodnych z DX9 (w przypadku NVidii - co najmniej
Detonatorów w wersji 42.51), choć też niekoniecznie najnowszych.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)