Re: XP OEM i nowa płyta główna

Autor: deno <spamerzy_at_gmail.com>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 11:00:25 MET

Dnia Wed, 21 Dec 2005 09:51:23 +0100, odziu napisał(a):

> Ja mam wprawdzie stale ten sam komputer, ale z tej maszyny, z którą
> kupiłem OEM-a pozostał mi tylko monitor, klawiatura i obudowa. Reszta
> jest wymieniona, czasem po kilka razy. Przy wymianie płyty lub procka
> musiałem dzwonić do MS PL ,żeby podali nowy kod aktywacji. Podawałem
> tylko: co wymieniłem i z jakiej przyczyny. Nigdy nie miałem żadnych
> problemów ponownym postawieniem systemu. :-)

a jako przyczynę co podawałeś? rozbudowę sprzetu? nie wierzę że MS ci na to
zezwolił, co innego gdy podałeś nieprawdę (np wymiana gwarancyjna sprzętu),
wtedy bez problemu uzyskujesz nowy ID, ale nie licz że nadal jesteś w
zgodzie z warunkami licencji Microsoftu

z FAQ MS OEM System Builder:

P. Czy w komputerze, na którym jest zainstalowana wersja OEM systemu
Windows XP, można wymienić płytę główną na nowszą, zachowując przy tym
prawo do tej samej licencji? Co będzie, jeśli wymiana nastąpi z powodu
zepsucia się płyty głównej?
O. W zasadzie można uaktualniać i wymieniać wszystkie komponenty sprzętowe
komputera klienta, utrzymując przy tym ważność pierwotnej licencji
Microsoft OEM, jednak nie dotyczy to uaktualnienia lub wymiany płyty
głównej. Gdy w komputerze zostanie wymieniona płyta główna, powstaje nowy
komputer, w związku z czym potrzebna jest nowa licencja na system
operacyjny. Po wymianie płyty głównej producent nie może ponownie
zainstalować oprogramowania Microsoft OEM, które było początkowo
zainstalowane na tym komputerze, chyba że płyta główna została wymieniona w
ramach gwarancji producenta

--
Pozdr D.