Re: Jak? - Uruchamianie programow na kazdym typie konta

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 11:11:34 MET

Użytkownik "Przemek" <zamiiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:337f.0000004a.439fdcb8@newsgate.onet.pl...
> Witam
> Mam Win XP Pro Pl SP2. Utworzylem konto z uprawnieniami
> ograniczonymi, jednak niektore programy sie na nim nie urucamiaja,
> nawet po dodaniu uzytkownika do grupy uzytkownikow zaawansowanych.
> Przeczytalem dzisiaj artykol na www.xp.net.pl "Bezpieczne
> surfowanie z konta administratora" i tam bylo opisane jak zrobic,
> aby przegladarka i inne programy byly uruchamiane zawsze z prawami
> ograniczonymi wykorzystujac gpedit.msc (przynajmniej tak
> zrozumialem). Czy jest mozliwa systuacja analogiczna tylko
> [...]

Oczywiście. Do dyspozycji masz systemowe polecenie runas dostępne spod
prawokliku jako "Uruchom jako". Możesz je dopisać do linii wywołującej
dany program we właściwościach skrótu. Przełącznik /savecred spowoduje
zapisanie raz podanego hasła w rejestrze tak, aby nie trzeba go było
drugi raz wprowadzać.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/