Re: katalog Prefetch

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 21:40:20 MET

Użytkownik "novyy" <oktavio@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:dnn9oj$fp6$1@news.interia.pl
> Witam
>
> prosze mi powiedziec co znajduje sie w katalugu C:\WINDOWS\Prefetch?
> czy sa tam jakies niezbedne rzeczy dla poprawnego funkcjonowania systemu?
> Pytam sie poniewaz co jakis czas pliki pod tytułem 7193.exe i tym podobne
> chca sie łaczyc z jakims serwerem.
>
> Prosze o info co z tym robic.

Tak sie sklada, ze w katalogu tym system WinXP zapisuje indeksy do plikow
najczesciej uzywanych przez aplikacje, dzieki czemu mozna te pliki szybciej
odnajdywac na dysku. Usuniecie tych indeksow powinno wiec (logicznie rzecz
biorac) wydłużyć uruchamianie systemu i aplikacji.

Reasumiując, jak Ci sie nie podoba ten folder, to mozesz go oczyscic.
Pobieranie wstepne (wczytywanie systemowych plikow startowych do pamieci
podrecznej w celu szybszego ladowania) jest czesto pomijanym elementem,
ktory moze miec znaczacy wplyw na szybkosc uruchamiania systemu.
Mozesz przeprowadzic zmiane parametrow pobierania wstepnego modyfikujac
Rejestr.
Ta zmiana pozwala wybrac, ktore komponenty beda korzystac z parametrow
pobierania wstepnego. Aby zobaczyc, ktore pliki sa zbierane w kazdym z
ustawien, oczyść pamiec podreczna pobierania wstepnego w C:\...\Prefetch i
wlacz jedno z ustawien jak ponizej (dla kazdego ustawienia oczysc folder i
powtorz operacje):
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management\PrefetchParameters
Znajdz wartosc "EnablePrefetcher" = xx
gdzie xx - oznacza dane wartoscI:
0- wylaczone pobieranie wstepne
1- pobieranie plikow uruch. aplikacji
2- pobierane pliki startowe
3- aby pobrac jak wstepnie mozliwie jak najwiecej plikow.

Sprawdz i ustaw najkorzystniejsze rozwiazanie.

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy