Re: jeden port dwie uslugi

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 10 Dec 2005 - 21:06:03 MET

On Sat, 10 Dec 2005 18:05:50 +0100, Michal Biek wrote:

> Piotr Smerda log:
> [...]
>
> ...no i tych co "pilnują" standardów protokołów i portów... oraz reszty
> świata, która je stosuje!;-)

Niekoniecznie muszą się angażować w to ci co "pilnują standardów i
protokołów". Usługa może być napisana przez niezależną osobę/firmę i być
zamkniętym kodem z określonym standardem. Np aplikacja może wysłać pakiet z
odpowiednio ustawionymi flagami protokołów i QoS, usługa odczyta i
przełączy sie w tryb np forwardowania requestów z portu 2345 na port 3389
(Terminal Services). Po zakończeniu mozna np wysłać okresloną strukturę w
pakiecie TCP/UDP i usługa znów zacznie słuchać na porcie 2345 w oczekiwaniu
na inne polecenia.
Teoretycznie jest to do zrobienia - nie wiem jak byłoby z realizacją
praktyczną. Trzeba by uwzględniać zerwane transmisje, opóźnienia,
bezpieczeństwo itp.

--
Piotrek